Duurzaam productassortiment
Het assortiment van Hazet is onderworpen aan constante veranderingen en is grotendeels afgestemd op de behoeften van onze relaties. Als totaalleverancier bieden wij meer dan 50.000 producten. Hiervan hebben wij ongeveer 8.200 producten op voorraad.
Wij werken samen met onze strategische leveranciers en wij zijn ons eigen private label assortiment van duurzame productlijnen voortdurend aan het ontwikkelen met een systematische aanpak:
- Bepaling van relevante productcategorieën op basis van omzet
(schoonmaakmiddelen-, -materialen en –machines, hulpmaterialen, papier, bedrijfskleding, veiligheidsschoenen, persoonlijke beschermingsmiddelen, verpakkingsmaterialen, disposables, kantine- en kantoorartikelen en guest supplies)
- Analyse
(Opbrengst, relevantie voor nationale en internationale relaties en mogelijke milieucertificeringen)
- Kansen en bedreigingen
(Milieu-invloeden, politieke discussies en wetswijzigingen, markt- en maatschappelijke trends en overwegingen van relevante leveranciers)
- Het aanvullen van relevante productgroepen
(Met als voorbeeld disposables/ cateringproducten: kopjes, deksels, servies, bestek, draagtassen, zakken, tasjes en in sommige gevallen wegwerpbakken en voorraadpotten)
- Maatregelen
In het disposable en cateringsegment moesten alternatieve items worden gezocht die beter passen bij het groeiende niveau van milieubewustzijn en die qua materiaaleigenschappen minder schadelijk zijn voor het milieu.
Daarnaast werd er gekeken naar diverse recyclemogelijkheden. Wij beseften dat er kennis moest worden opgedaan in concepten die het mogelijk maken om producten te hergebruiken.
In de loop der tijd hebben wij in het segment disposables en cateringproducten een categorie milieuvriendelijke producten aangemaakt die voornamelijk zijn opgebouwd of voorzien van afbreekbare materialen, zoals suikerriet, palmbladeren en polymelkzuur.
Al deze bovenstaande activiteiten zijn het resultaat van een duidelijke en gerichte analyse in de categorie disposables en cateringproducten, dat als voorbeeld werd genomen. Zo zijn er veel meer productcategorieën die op dezelfde wijze worden geanalyseerd en duurzamer worden gemaakt.
Producten met een Ecolabel
Eco-gecertificeerde producten hebben een minder negatieve impact op het milieu ten opzichte van vergelijkbare producten, terwijl ze hetzelfde effect hebben. Wij overtuigen onze relaties van de werking en het effect op het milieu bij de keuze van een gecertificeerd product. Hierdoor zijn onze relaties eerder geneigd actie te ondernemen op het gebied van een milieuvriendelijke werkwijze en neemt de vraag naar gecertificeerde producten enorm toe.
Dankzij de vele ontwikkelingen in onze branche zijn we in staat voortdurend nieuwe producten met een Ecolabel op te nemen in ons assortiment.