Kärcher

Kärcher

 

Maak het verschil

Duurzame, mensgerichte bedrijfsontwikkeling is de centrale focus van onze activiteiten. Ons primaire doel is het creëren van waarde voor onze klanten, onze medewerkers en het bedrijf. Om dit te bereiken, moeten we topprestaties op het vlak van duurzaamheid leveren. We nemen deze verantwoordelijkheid zeer serieus. Aan de ene kant garanderen we het voortbestaan van het bedrijf door het produceren van succesvolle producten en een eerlijk en betrouwbaar partnership met onze klanten, medewerkers en leveranciers. Aan de andere kant bieden we aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden en een vermindering van de ecologische voetafdruk van onze bedrijfsactiviteiten en efficiënt gebruik van middelen.

We nemen onze maatschappelijke verantwoordelijkheid zeer serieus en hebben daarom een speciale afdeling (sustainability management) in het leven geroepen die hier zorg voor draagt. Deze afdeling is tevens verantwoordelijk voor de bescherming van het milieu, energie-efficiëntie en sociale normen in de supply chain. Er zijn milieumedewerkers benoemd voor alle 20 productielijnen en vier logistieke sites; zij zijn de contactpersonen voor het duurzaamheidsbeheer bij hun respectievelijke sites en coördineren de maatregelen voor de hele groep in de ‘MVO-stuurgroep’. Sinds 1996 hebben wij onze productie- en logistieke sites laten certificeren volgens de internationale norm voor milieubeheersystemen (ISO 14001). Voor groepsbrede ecocontrole werkt Kärcher met het data-invoer- en analyseprogramma ‘EcoWebDesk’.

Voortbouwend op onze reclameslogan, voeren we onze duurzame communicatie onder het motto “Be the difference”. Wij streven ernaar om de perceptie van het merk op het gebied van duurzaamheid te versterken met het oog op de benchmark voor onze branche in 2020.

 

  1. Verantwoordelijkheid voor natuur, cultuur en maatschappij
    Succes schept verplichtingen. Dit is des te meer het geval in een wereld waarin er voor elkaar zijn af en toe in vergetelheid raakt. Als familiebedrijf willen we verantwoordelijkheid nemen. Of die nu verband houdt met SOS Kinderdorpen, historische gebouwen of de bescherming van waterbronnen: met onze reinigingstechnologie, expertise en met financiële donaties zetten we ons in voor een schoon milieu en steunen we mensen die onze hulp nodig hebben.

     

  2. Verantwoordelijkheid voor de toeleveringsketen en producten
    De natuurlijke hulpbronnen van onze aarde zijn eindig. Bij Kärcher doen we er alles aan om ze te beschermen en we zorgen ervoor dat onze leveranciers hetzelfde doen. Regelmatig controleren we hun kwaliteits-, milieu- en veiligheidsnormen. Het doel: bij onze innovatieve reinigingsoplossingen zoveel mogelijk recyclen, potentieel gevaarlijke stoffen waar mogelijk vermijden, kinderarbeid en oneerlijke lonen uitsluiten – en zo ook de meest kritische consumenten overtuigen.

     

  3. Verantwoordelijkheid voor werknemers
    Waarop is het succes van een bedrijf gebaseerd? Wij geloven: op de medewerkers. Daarom staat Kärcher voor een mensgericht bedrijfsbeleid en open communicatie. We willen de best mogelijke werkomgeving creëren – hetzij door flexibele werktijden, tal van mogelijkheden voor verdere ontwikkeling, gesubsidieerde kinderopvang, hulp bij re-integratie na ziekte of bedrijfssport.