Essity

Essity

 

Dit is Essity

Essity is een vooraanstaand internationaal hygiëne- en gezondheidsbedrijf dat zich inzet voor het verbeteren van welzijn met producten en oplossingen voor dagelijks gebruik. De naam Essity is een combinatie van de woorden essentials en necessities. Ons duurzame businessmodel creëert waarde voor mens en natuur. Verkoop vindt plaats in ca. 150 landen via de toonaangevende internationale merken TENA en Tork, en andere sterke merken waaronder Jobst, Leukoplast, Libero, Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo, Vinda en Zewa. Essity heeft ca. 48.000 medewerkers en de netto-omzet in 2017 bedroeg ca. SEK 109 miljard (EUR 11,3 miljard). Het hoofdkantoor bevindt zich in Stockholm, Zweden, en Essity staat genoteerd aan de Nasdaq Stockholm.  

   
Het essentials Initiative 

Via het Essentials Initiative van Essity streven we naar een wereldwijde dialoog om het bewustzijn te vergroten rond het belang van hygiëne en gezondheid en de invloed hiervan op het welzijn. Twee integrale aspecten van het Essentials Initiative zijn: een wereldwijde gedragsstudie inzake hygiëne en gezondheid en een rapport. Het Hygiene and Health rapport 2018/2019 laat vanuit gedegen onderzoek zien hoe inspanningen binnen deze gebieden kunnen bijdragen aan persoonlijk welzijn maar ook op maatschappelijk gebied. Het rapport kwam tot stand in samenwerking met de Water Supply and Sanitation Collaborative Council (WSSCC). De WSSCC is het voornaamste orgaan van de VN dat zich uitsluitend op sanitatie en hygiëne richt.
 
De initiatieven en de resultaten van Essity hebben erkenning gekregen. Essity is opgenomen in diverse duurzaamheidsindexen en heeft al meerdere prestigieuze awards gewonnen. Essity speelt een actieve rol in het begeleiden van toonaangevende organisaties op wereldwijd, regionaal en lokaal niveau om bij te dragen aan een duurzame toekomst voor ondernemingen, de samenleving en het milieu.

 

 

Wat wij willen bereiken?

Essity’s visie
Het welzijn van mensen verbeteren met toonaangevende oplossingen op het gebied van hygiëne en gezondheid”
 
Een hogere waarde genereren voor aandeelhouders door winstgevende groei
Het overkoepelende doel van Essity is waarde op lange termijn te garanderen voor de aandeelhouders en ervoor te zorgen dat de aandelen van Essity een hoger rendement opleveren dan die van de concurrenten. Om een hogere waarde en een hoger rendement voor aandeelhouders te realiseren, richten we ons op een winstgevende groei. We investeren in groei voor de toekomst en streven ernaar de winstgevendheid te verhogen en te groeien op gebieden waar de winstgevendheid hoog is.
  

Bijdragen aan een duurzame, circulaire samenleving
De kringloopeconomie is een zakelijk model waarbij het gebruik van hulpbronnen en de afvalproductie beperkt worden en een gesloten kring van hergebruik, recycling en compostering tot stand gebracht wordt. Essity wil zijn impact op het milieu minimaliseren en producten/oplossingen ontwikkelen die in een circulaire samenleving gebruikt kunnen worden. Dit vereist enerzijds nieuwe zakelijke oplossingen en innovaties, maar creëert anderzijds nieuwe zakelijke kansen.
 
Elke dag meer mens en de kans bieden om van een rijker leven te genieten
Wat Essity succesvol maakt, is de kennis van en het inzicht in de behoeften van klanten en consumenten en ons vermogen om dit te vertalen in een innovatief assortiment, dat de levenskwaliteit verhoogt en het dagelijkse leven van mensen gemakkelijker maakt. Essity wil klanten en consumenten optimale waarde garanderen met hygiëne- en gezondheidsoplossingen die iedereen meerwaarde bieden. We passen ons assortiment aan de lokale en regionale markt aan om de hygiëne- en gezondheidsstandaarden wereldwijd te verhogen. Essity wil meer mensen bereiken door een wereldwijde dialoog over hygiëne, gezondheid en welzijn te bevorderen.
  
Onze medewerkers in staat stellen hun volle potentieel te benutten als spelers binnen één groot, winnend team
Het succes van Essity valt of staat met gemotiveerde, competente en resultaatgerichte medewerkers. Als wereldwijde werkgever willen we onze huidige en nieuwe medewerkers de kans bieden om hun volle potentieel te ontwikkelen en te benutten. Essity streeft naar een krachtige bedrijfscultuur met een betrokken en includerend leiderschap, gebaseerd op onze beliefs & behaviors.

 

Meer lezen over hoe Essity omgaat met duurzaamheid? Lees dan hier de volledige brochure.